Plazma mobil

Daniel Cohn fizikus felfedezése nem tűnik nagyszabásúnak, csupán egy kis konzervdoboz méretű fém henger. De ha a tervezett kísérletek sikerülnek, a konzervdobozocska egy nap hétköznapi, átlagos szerkezet lehet a gépjárművekben.
A fémhenger neve Plazmatron, melynek segítségével Cohn és kollégái, benzint és egyéb üzemanyagokat hidrogéngazdag gázok keverékévé alakítanak, melyek így lényegesen kevésbé szennyezőek, mint a hagyományos benzin.

A kis csapat még nem építette be a Plazmatront autóba, de különböző üzemanyagokat még növényi olajokat is fecskendeztek a szerkezetbe és mérték mi jön ki belőle. Egy gépkocsiban, – állítja Cohn – a Plazmatron olyan lenne mint a karburátor – egy üzemanyag előkészítő egység.

A teljes hajtóanyag motorba pumpálása helyett, ennek negyede a Plazmatronba jutna, ahol levegővel keveredne. A Plazmatronban egy elektromos ív alakítja át a levegő-üzemanyag keveréket plazmává (ionizált gázzá) –      molekulák, atomok és elektronok izzó elegyévé.

A benzin például hidrogénre és szénmonokszidra bomlik le és az egész folyamat kevesebb mint egy másodpercig tart.
Ezek után a hidrogénben gazdag gáz csatlakozik a motorba áramló maradék benzinhez. A higrogén-gáz és benzin keverék sokkal teljesebb és tisztább égésű, mint a közönséges benzin, ezáltal a motor működéséhez kevesebb üzemanyagra van szükség.

Ez a megemelt üzemanyag hatékonyság csökkenti a motor által kibocsátott szennyezést mint egy 90%-al.
A Plazmatronnak nincs szüksége felmelegedésre, (nem úgy mint a katalizátornak ami hidegen nem működik) amint a motor indul, el kezd vele együtt működni, ekkor (még hidegen) szokták az autók a szennyezőanyagok nagy részét kibocsátani.

A szennyezés csökkentésében biztosan sokat segít majd – állítja Cohn – és a technológia tovább fejlesztés sem lesz túl költséges és nem is kíván radikális változtatásokat a gépjárművekben.

Minden vélemény számít!

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.